000 | 03377nam a2200301 c 4500 | ||
---|---|---|---|
997 | 0 | 0 | _e2 |
008 | 160114s2014 sp a g |||| 000 0 glg | ||
017 | _aVG 37-2014 | ||
020 | _a9788415078340 | ||
080 | _a394.25(460.11) | ||
100 | 1 |
_aCocho, Federico _d1958- _eaut _927895 |
|
245 | 1 | 2 |
_aA festa do Entroido _cFederico Cocho de Juan |
250 | _a1ª ed. | ||
260 |
_aSabarís-Baiona [Pontevedra] _bNigra Trea _cD.L. 2014 |
||
300 |
_a95 p. _bil. col. y n. _c24 cm |
||
490 | 0 | _aBiblioteca de Etnografía e Antropoloxía de Galicia | |
490 | 0 | _aPorta de papel | |
500 | _aInformación | ||
520 | 3 | _aSe se puidese falar dun sistema festivo galego, o Entroido ocuparía un lugar central nel. A revitalización das festas populares que se percibe en moitas culturas occidentais contradí os prognósticos sobre a súa desaparición. En Galicia, como noutros lugares e noutras culturas, o Entroido non só non desapareceu, senón que se revitalizou nas últimas décadas. Neste novo libro Federico Cocho revisa e actualiza os estudos que comezou a publicar hai un cuarto de século sobre a gran festa de festas que é o Carnaval. Amplía a documentación, incorpora as moitas novidades xurdidas nas últimas décadas ao longo de Galicia e analiza o porqué desa revitalización do Entroido, unha festa interclasista con fondas raíces na cultura popular europea. O libro reúne información recollida nun amplo traballo de campo ao longo dos anos e achega reflexións e análises para explicar o Entroido galego do século XXI. En particular, a través das súas manifestacións máis singulares, aquelas que lle outorgan un perfil propio ás mascaradas galegas, sexa en contextos rurais, sexa en contextos urbanos. O primeiro capítulo, As raíces, encadra o Entroido no ciclo festivo e percorre os seus antecedentes históricos romanos e medievais, sen eludir un achegamento ao debate sobre ás súas imprecisas orixes. Polo segundo capítulo, As máscaras, desfilan pantallas, peliqueiros, felos, volantes, boteiros, madamas e toda clase de choqueiros, elementos característicos das mascaradas rurais e símbolos actuais de identidade festiva local. O capítulo terceiro, As comitivas, salienta o papel do Entroido como elemento de cohesión local (veciñal, parroquial) e, ao tempo, como vehículo para o intercambio e a relación social con outras comunidades, como evidencian as comitivas de xenerais e correos do val do Ulla ou os folións da zona oriental da provincia de Ourense, por citar dous exemplos. O Carnaval é tamén tempo de xogos e doutros divertimentos, bromas e actividades lúdicas, específicas ou non desta época do ano. A elas dedícaselles o capítulo cuarto, Os xogos. O último capítulo, Símbolos e sátiras, céntrase nas representacións ou personificacións do Entroido como tempo acoutado para o reinado da burla e da broma, así como nas formas de canalizar a sátira e a crítica sociais. Un tempo especial de inversión de valores. O mundo do revés. Unha festa antiga que entra fortalecida e renovada no novo milenio. | |
521 |
_aESO12 _aESO34 _aBAC |
||
650 | 7 |
_aEntroidos _zGalicia _9290994 |
|
650 | 7 |
_aTradicións _914672 |
|
650 | 7 |
_aCultura popular _927897 |
|
650 | 7 |
_aCostumes _936188 |
|
651 |
_aGalicia _9290995 |
||
700 |
_aMariño Ferro, Xose Ramón _epbd _91898 |